Witamina B5 jest jeszcze znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w każdym typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, aby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, iż jest duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Czytaj dalej

Witaminie A nadano pierwszą literę alfabetu nazwy, albowiem była to pierwsza odkryta witamina. Stwierdzono, iż witamina A ma sporo zastosowań w organizmie, w tym utrzymuje oczy w zdrowiu, wspomaga wzrost komórek, a również pomaga wzmocnić układ odpornościowy. Jednak witamina I istnieje nie tylko wchłaniana bezpośrednio, ale jest również wytwarzana przez organizm przez przekształcanie beta-karotenu w witaminę A.

Czytaj dalej

Istnieją dwa główne rodzaje witamin, witaminy rozpuszczalne w wodzie oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, a sposób, w jaki organizm przechowuje albo nie gromadzi witamin pobranych z pożywienia, zależy z tego, jaki to jest typ. Organizm nie może magazynować witamin rozpuszczalnych w wodzie, co oznacza, że ​​dana osoba musi codziennie uzupełniać spożycie witamin rozpuszczalnych w wodzie. Osiem witamin z grupy B oraz witamina C to witaminy rozpuszczalne w wodzie i organizm nie może magazynować zawartości tych witamin.

Czytaj dalej