
Reklama jest konieczna w większości branż. Jedną z nadrzędnych kwestii jaką należy się zająć to wybór stosownej formy reklamy twojej branży lub też produktu jaki sprzedajesz. Każda branża ma swoją specyfikę i charakterystyczną grupę docelową. Dla niektórych branż najbardziej odpowiednia będzie reklama zewnętrzna, przykładowo murale reklamowe, dla innych najlepszą postacią reklamy będą spoty telewizyjne a jeszcze inna branża będzie uzyskiwała wielkie korzyści z reklamy na ulotkach. Nader często jeżeli nie najczęściej firmy korzystają przy prowadzeniu kampanii reklamowych z paru rodzajów reklam. Na przykład, jeśli mamy do czynienia z ogólnokrajową kampanią promującą dany produkt to bardzo często możemy zobaczyć w tej samej formule graficznej reklamy na bilbordach, w telewizji i w Internecie.
Opracowując reklamy należy scharakteryzować grupę docelową. Następnie na podstawie tej charakterystyki dobierać rodzaje reklam, rodzaje miejsc ich zainstalowania lub emisji, ich charakter, język przekazu.