
Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiada za logistykę dostawca. Ten model działania oferuje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się jedynie na sprzedaży.
Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy lekceważyć. W systemie tym, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest świetnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Znakomita jest także możność posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to duża atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.