Witamina B5 jest jeszcze znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w każdym typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, aby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, iż jest duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tegoż względu w prawd nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, albowiem każdy otrzymuje dużo niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Jednak nawet jeśli nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie znaczy to, że witamina B5 nie jest obowiązkowa dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest konieczna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w prawie każdym pożywieniu, albo toż zwierzęcym, albo roślinnym. Oczywiście są źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej wysoce niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zazwyczaj nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najskuteczniejsza w zestawieniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest to wielkie jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/


Co ciekawe, witamina B5 jest również uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w okresach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje multum teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość mężczyzn nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie więcej niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt wielkiej liczbie witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.