Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest teraz najbardziej znaną witaminą. Nie stanowi toż zaskakujące, albowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest niezbędna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w stanie tegoż dokonać bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, aby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tymże ciekawsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc mnóstwo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one jedzone na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, by zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednak przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeżeli jednakowoż dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie jest niebezpieczeństwa zbyt dużej ilości witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-odciskow/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.