
Dla tych z Was, którzy myślą o sprzedaży złotej biżuterii, znaczące jest, żeby w pełni rozumieć, jak określać cenę złotej biżuterii. Nie jedynie pomaga to odróżnić dobrą ofertę od złej, a też pomaga przeanalizować konkurencję i lepiej zrozumieć rynek przed dokonaniem jakiejkolwiek inwestycji.
Ważną częścią kosztu złotej biżuterii jest koszt robocizny, zwłaszcza w przypadku sztuk wysadzanych kamieniami szlachetnymi. Biżuteria złota po wyjęciu z formy najczęściej wymaga opiłowania i polerowania. Koszt robocizny może czasami sięgać nawet 2 USD za gram, w zależności od pochodzenia biżuterii i stylu. Ponadto koszt osadzenia jakichkolwiek kamieni na złotej biżuterii może przekroczyć jednego dolara za kamień. Niektóre zaawansowane ustawienia, takie jak zestaw kanałów i zestaw niewidoczny, kosztują coraz więcej ze względu na wymagany wysoki poziom rzemiosła.
Dobrym sposobem na przeanalizowanie, czy określony styl złotej biżuterii jest dobry i atrakcyjny dla firmy, jest zrozumienie cen konkurencji. Bowiem wiesz już, jak z grubsza obliczyć koszt biżuterii, a tym jednym cenę, jaką możesz ją kupić, patrząc na marże konkurencji, możesz zorientować się, jak trudna jest konkurencja. Na przykład, jeśli konkurenci znaczą biżuterię trzykrotnie droższą, konkurencyjność tego stylu nie jest tak wysoka. Z drugiej strony, jeśli wszyscy mają takie same ceny, a narzut jest o 50% wyższy od kosztu, styl mógł już nasycić rynek.
Inny punkt widzenia na kwestię cen polega na tym, że jak konkurenci marżują z niską marżą, produkt jest prawdopodobnie akceptowany przez wielu konsumentów. Uzasadnieniem tegoż stanowi toż, iż jak zysk na sztukę jest niski, a ludzie aktywnie nim handlują, prawdopodobnie istnieje na niego duży popyt. Krótko mówiąc, im wyższa marża zysku, niższy wolumen sprzedaży oraz niska marża zysku, tym większy może być wolumen sprzedaży. Inną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest toż, że teoria wielkości dotyczy także sprzedawców biżuterii. Jeśli kupujesz w ogromnych ilościach, ceny powinny spaść automatycznie. Dlatego prowadzenie udanej firmy wymaga zachowania równowagi pomiędzy wszystkimi czynnikami w posiadanych zasobach i infrastrukturze, takimi jak pracownicy i kapitał.
Zobacz: Lombard Poznań
Albowiem branża jubilerska jest nader podatna na czas, style, które były popularne parę miesięcy temu, mogą w ogóle się nie sprzedać parę miesięcy później. Dlatego kupując hurtowo biżuterię złotą należy szacować miesięczną sprzedaż oraz stan magazynowy w zależności od wielkości sprzedaży. Na przykład możesz chcieć przechowywać określony styl przez dwa miesiące i dodać go, gdy się wyczerpie, by zminimalizować liczbę pozycji zamkniętych w ekwipunku, co jest terminami określane jako kurczenie się zapasów.
Rozumiejąc rynek i swoich konkurentów przed zakupem hurtowej złotej biżuterii, możesz zmniejszyć liczbę błędów podczas przedsiębiorczego przedsięwzięcia, zwiększając w ten sposób szansę na ogromny sukces.
Złoto jest materiałem nader uniwersalnym. Jest jednym z najbardziej bezpiecznych form lokowania kapitału bowiem w długich okresach czasu jego wartość jest dość stała. Jeżeli sytuacja pod względem czy toż politycznycm lub gospodarczym staje się niepewna, złoto zyskuje na wartości.